Off White Blog
Giorgio Armani u svojoj kući za odmor Pantelleria

Svibanj 7, 2024

Prvi sam put zakoračio na talijanski otok Pantelleria (smješten u tjesnacu Sicilije u Sredozemnom moru) prije 30 godina, kada sam tamo otišao posjetiti prijatelja. Vjerovali ili ne, nije mi se svidjelo. Očekivao sam da će biti egzotičnija, a ne tako "tvrda". Nije bilo lijepih hotela, restorana, života. Trebao nam je generator za kuhanje. Najveće uzbuđenje dana bilo je kad je na put naletio automobil. Ali nakon nekoliko dana, prilagodio sam se neaktivnosti. Jednog dana pogledao sam prema onom vedrom nebu i sve je bilo baš tako tiho i smireno - čista tišina.Giorgio-Armani-Pantelleria-3

1981. godine vratio sam se posjetiti drugog prijatelja i tamo sam odlučio kupiti kuću. Nekoliko godina kasnije kupio sam još jedan komad zemlje koji je bio bliže vodi i od tada je ovaj otok otok svako kolovoz bilo moje ljetno utočište. Naravno, ovih je dana Pantelleria sasvim drugačija: ima struju, ima nekoliko hotela, a automobili koji prolaze na cesti više nisu velika atrakcija. Ali još uvijek zadržava onu netaknutu divljinu i ljepotu, koji me podsjećaju na onaj trenutak kad sam prvi put kupio kuću.Giorgio-Armani-Pantelleria 2

Izvorne građevine bile su dvije napuštene dammusi na ovom izoliranom mjestu gdje su ljudi često birali indijske smokve iz divovskih kaktusa. (The dammuso je tradicionalna arhitektonska građevina izrađena od prirodnih materijala poput kamena, crvenog tufova i gipsa, a Pantelleria je uvedena u 10. stoljeću.) Kameni zidovi debljine dva metra izgrađeni su od vulkanske stijene, a krovovi s bijelim kupolama su prirodni oblici izolacije i zaštite od ekstremno visokih temperatura, tako da su prostorije u kući hladne, a zrak stalno svjež - čak je i bolji od klimatizacije!Giorgio-Armani-Pantelleria-4

Čudno da mi more nije bilo prioritet. Bio je to cijeli otok, lagan i grub, divlji teren. Bila je ponizna okružena ogromnom, crnom vulkanskom stijenom - to je lokalu davalo snagu. I trebala mi je prirodna snaga snažna da mi pomogne da se opustim.Giorgio-Armani-Pantelleria-5

Tijekom godina neumorno sam radio na vrtu Oasis koji okružuje moju kuću. Uključuje spektakularna stabla Tiaré, veličanstvene grmove ruža, jasmin živice, rijetke čemprese i palme starije 300 godina uvezene sa Sicilije, a da ne spominjemo lokalne kraste Echninocactus grusonii (kaktus) biljke i Cycads. Svake godine na imanju se vrši održavanje. U stvari, prošle godine su se radili na bazenu, a također sam u potpunosti renovirao interijere pomoću komada iz moje linije Armani Casa.Giorgio-Armani-Pantelleria-6

Iz ove sam odluke izabrao raditi s arhitektom Gabriellom Giuntoli iz ove kuće. Ona je rodom iz Pantellerije i savršeno razumije prirodno okruženje. Povrh toga, ona ima urođenu sposobnost razumijevanja nečijeg ukusa i potreba, pretvarajući te ideje u stvarnost koja je jednostavna, prirodna i, u konačnici, luksuzna. Što najviše volim u ovoj kući? Vanjska terasa dnevnog boravka koja gleda prema moru; bazen koji se čini poput prirodnog bazena među divljim krajolikom; osjećaj smirenosti i opuštenosti; i činjenica da je tako blizu Milana ipak se čini kao da sam udaljen od civilizacije.Giorgio-Armani-Pantelleria-7

Ova kuća za odmor u Pantelleriji savršeno odražava moju viziju i osobni stil. Kao i kod odjeće, i u domu se odražava nečija osobnost. Zato je toliko važno odabrati predmete koji pomažu u prirodnom otkrivanju vaše osobnosti. Morate se osjećati ugodno, opušteno i razmaženo u vlastitom domu. Volim sve što ima svoje temelje u prirodi, bilo da govorimo o materijalu, boji ili obliku. Imam nekoliko domova sada po cijelom svijetu. Svaki je od njih vrlo različit, ali zajednički nazivnik među njima je da svi odražavaju moju osobnost i okolne prirodne krajolike. Giorgio-Armani-Pantelleria-1

Često me ljudi pitaju da usporedim svoj dom u Milanu s mojim domom u Pantelleriji. Dvije su potpuno različite stvarnosti i obavljaju različite funkcije. Moj dom u Milanu je mjesto gdje provodim svoj radni vijek i držim se rasporeda rada od ponedjeljka do petka. Moderna je, funkcionalna i linearna. Mogu se opustiti i imati ljude preko, a opet biti u uredu za dvije sekunde. Osim toga, u centru Milana sam!Giorgio-Armani-Pantelleria-8

Pantelleria je moje ljetno utočište. Živim vani kad sam tamo. To je jedino mjesto na kojem uistinu osjećam da se mogu isključiti i pobjeći od stresa i istrošenosti radnog života. Posjetila sam samo ljeto, ali nedavno sam tamo vodila duge vikende u jesen i proljeće. Toliko je blizu Tunisa da je vrijeme uvijek toplo i privlačno. Moja sestra kaže da je to jedino mjesto koje mi mijenja lice. To je zato što sam iskreno opušten; stres nestajeGiorgio-Armani-Pantelleria-9

Dan na Pantelleriji

Dan u mom životu na Pantelleriji je vrhunac otočkog života, živog do maksimuma na otvorenom. Moj dan započinje izletom oko otoka u 7:30 ujutro (uvijek sam bio rani ustanak) i, suprotno onome što me ljudi zadirkuju, ja ne “natjeram” da moji gosti pođu sa mnom - osim ako ne žele , naravno. Doručkujem s obitelji i prijateljima nakon pohoda jer sam toliko napunjena energijom, ali oni su uvijek napola spavani! Nakon doručka obično izvadimo čamac na more i idemo na kupanje.Zatim se vraćamo na obalu na ručak oko 15 sati. Obroke je uvijek bilo vani. Nakon ručka kratko odmaram do kasnog popodneva. Tada bismo mogli izaći na lokalno tržište ili pogledati film. Večera je stalno vani i stalno svjetlošću svijeća.

Story Credits

Tekst napisao Giorgio Armani

Preveo Justin Cheong

Ova je priča prvi put objavljena u L´Officiel Singapuru.