Off White Blog
Urednikova putovanja: Rješavanje najvišeg alpskog vrha, to je Mont Blanc

Travanj 14, 2024

Smješten u francuskim Alpama na granici između Italije i Francuske, Mont Blanc je najviši vrh u Alpama. Proteže se oko 1200 km kroz osam alpskih zemalja, La Dame Blanche ili Bijela dama, kako je mještani nazivaju, zahvaljujući snježnom ogrtaču koji pokriva njezine nasipe, stoji 4 800 metara i mijenja se, najviši od svih.

Oko 30.000 ljudi pokušava uspostaviti vrh Mont Blanca godišnje, što ga čini najpopularnijim usponom na svijetu. Većina entuzijasta i amatera koristit će favoriziranu Goûterovu rutu, krećući se prema istoimenom Goûter „kolibi“ (više je poput domicilnog mjesta nakon obnove) na sjeverozapadnom boku Bijele dame. Ipak, njezina reputacija "šetanja" snježno pokrivenog vrha zasjenila je nešto mračniju statistiku.

Vrhunska sposobnost Mont Blanca

Pretjerani sigurni vodiči i podcijenjeni turisti (ja sam među njima) su glavni razlozi zašto Mont Blanc ima jednu od najviših stopa smrtnosti u Europi. U usporedbi s višim vrhovima poput planine Kilimanjaro ili Mount Elbrus, Mont Blanc je tehnički i fizički teži u pogledu napora (udaljenost, priraštaj na visini, nošenje tegova i nadmorske visine) i vještina (pronalazak ruta, prelazak ledenjaka, spašavanje pukotina, upravljanje užetom , ledena sjekira / dereze, postavljanje i uklanjanje zaštite i prilagodljivost visine).

Dok sam trenirao na Aiguille du Midi (3.800 m), dan prije naše stedne ekspedicije na Mont Blanc (4.800 m), između naprezanog daha dok su pluća pokušavala izvući kisik iz atmosfere koja se brzo stanjivala, obuzeo me je duh istraživanja i da je potrebna hrabrost za pokušaj avanture poput ove bila je analogna onoj koju su iskusili muškarci poput Jérômea Lamberta. Iako na stolu, čovjek može zamisliti monumentalni zadatak tadašnjeg izvršnog direktora Montblanca da uzme marku, dosad sinonim za fine pisaće instrumente, brzo nakupljajući kudos za sebe u areni malih kožnih proizvoda, a zatim, da krene u izdajničko putovanje na tržištu samoproglašenih staleža straže porijekla, prevedeno: stražari stražara. Lambertov zadatak: uzeti luksuznu marku i dodati svom portfelju vještina onog lijepog proizvođača sata, uz pomoć veteranske proizvodnje nazvane Minerva. Tako, stavivši jednu čizmu s krampom ispred druge i koju je vodio veteran Singapurski planinar Khoo Swee Chiow, započeli smo put prema nebu.

Uspon ili padine, penjanje po mekom snijegu iskustvo je za razliku od bilo kojeg drugog; svako podnožje se razmatra, mjeri i zatim pravilno sadi. Moglo bi se pretpostaviti da će rani pothvat u usponu na Mont Blanc i horologiji imati sličan proces. Svako kretanje i kompliciranje savršeno je kalibrirano i komunicirano, kao što omogućuje uspon u razrijeđeno carstvo visoke horologije. U ranoj fazi naše ekspedicije, nepravilno izvedene pješice uzrokovale su rasipanje snijega, i umjesto stabilne površine našli smo se kako je najbolje uroniti u zemlju; u lošijem stanju klizajući niz padinu. Koji je najgori slučaj koji bi se mogao pitati? Lako oblikovani slojevi snijega zapravo bi mogli nestati kad jedan otkrije kako su zapravo prelazili kroz pukotinu, obrušavajući čovjeka, a drugi su se vezali uz njega do njihove vjerojatne smrti.

Neprikladan korak ili loše izveden potez dok je Montblanc apsorbirao časnu Minervu u dvojac proizvodnih pogona Villeret i Le Locle mogao je eventualno osuđivati ​​poduzeće na sramotan neuspjeh, ali kad je Richemont premjestio tadašnjeg izvršnog direktora Lamberta s najvišeg mjesta u Jaeger-LeCoultre do Montblanca 2013. godine, vođa ekspedicije je trajao manje od četiri godine da se istakne na gotovo svim aspektima pisaćih instrumenata marke, kožne robe i, naravno, svojih raison d'être-satova.

Villeret (ranije poznato kao Minerva) je ime s kojim su poznavaoci stražara dobro poznati. Radionica izrade uradaka u istoimenom gradu proizvodi ograničen broj kritički odmjerenih kalibra, osobito kronografa, ali njegova tehnička sposobnost doslovno mu daje fleksibilnost izrade svega, od cilindričnih perlica za kosu do okretanja glave, metamorfozirajući inovacije. Akvizicija 2006. godine dodala je mjeru sjaja (ako ne i legitimitet prema udruživanju) u Montblanc-ovo postrojenje satova Le Locle 1997, koje proizvodi dostupnije modele. Kad je Lambert stigao, Villeret je dobio veći mandat, a novi Montblancovi satovi s atraktivnim ručno dovršenim kalibarima bili su dostupni u širem cjenovnom spektru i na raznim tržištima privlačne estetike od klasične do moderne.

Montblanc nije bio izgrađen za jedan dan

Prema Davideu Cerratou, izvršnom direktoru Montblancove satne odjele, izgradnja legitimiteta Montblancovih satova dijeli paralele s našim pokušajem da zasjednemo njezinu muzu. Od početka, uspon na ravninu visoke horologije sličan je odabiru staze, a zatim otkrivanje da vaša ruta pati od povremenih padova stijena, što je dodatno komplicirano brzim promjenama uspona zahvaljujući klimatskim promjenama. Čak i tada, ono što poznavatelj veterana vidi smjer i stazu, koji su, iako u tankoći, još uvijek pravilno povezani. Ono što civilni, koliko god potrošački bio erudit, vidi potpuno je drugačije.Montblanc je stoga pod pritiskom da priopći plan i nekako poveže nepovezane staze sa vrhom.

Obraćajući se Cerratu, on je prilično uvjeren u to kako je njegova najnovija kolekcija iz 1858. analogija svemu što je marka napravila i na taj način odgovarala 160th obljetnica Minerve. Geosfera iz 1858. odaje duh istraživanja i hrabrost planinara i avanturista profesionalnim, inovativnim satom. „Ono što radimo je uzimanje veličanstvene priče o Minervi i ponovno stvaranje veze s onim što Montblanc sada izražava u smislu stručnosti za izradu sata. Da bismo to učinili, morali smo pronaći novi put ka savršenom integriranju ovog dobro poznatog i cijenjenog puta iz prošlosti i njegovog novog izraza kroz najnoviju kolekciju proizvodnje. Koristeći Minervu za stvaranje savršenog motora u potpunosti ukorijenjenog u bogatu baštinu i baštinu, te ga opremimo snažnom, prepoznatljivom Montblanc estetikom, imamo snagu marke, ostajući vjerni Minerva dizajnerskim kodovima “, dijeli Cerrato.

Na odmoru na vrhu Aiguille du Midi, Facon, naš neustrašivi vodič bacio je pogled na razne rute koje su nam bile otvorene. Upoznavši naše sposobnosti (ili nedostatak istih), sjedeći među raznim grabljivim pticama, koje su strpljivo čekale da bacimo komadiće proteinske šipke ili ogrtača u njihovom općem smjeru, uputio je poziv da pređu zid stijene. Bilo je to perfidno putovanje, iako su mnogi izdvajanja stijena (dakle potencijalne držanje ruku i nogu) izgledala kao staza amatera, bila je sve samo.

Cerrato surađuje na našem srodnom pothvatu: „Trebate malo vremena i pokušaja da otvorite svoj novi put putu. Bilo nam je potrebno neko vrijeme da pronađemo pravi način da u potpunosti integriramo ove dvije polovine istog entiteta. Sada smo pronašli vrlo dobar način za to - stvaranje moćnih ikoničnih satova kroz ovu integraciju. Dokazan je slučaj geosfere iz 1858. godine. Jedinstven dizajn, jedinstven pokret, ukorijenjen u baštinu Minerve, ali i snažno izražava Montblancovu stručnost za izradu satova kako bi se stvorio savršen sat s alatom. Funkcija i oblik savršeno integrirani za najveće zadovoljstvo bilo kojeg ljubitelja sata. "

Skinuta koljena i povrijeđeni potkoljenici s pokusa, ali uglavnom greške, opetovano razbijanje u lice o stijenu nije bilo ugodno iskustvo. Dok sam visio s vrhova prstiju, čekajući svog belajera i kolegu novinara, Farhana Shaha, da spoji liniju u prsten petlje, jedini uređaj koji je spriječio da se četverostruka ekspedicija spusti niz obronke, misli su mi proletjele kroz um. Uglavnom: "Zašto sam rekao da?"; nakon čega slijedi: „Jao. Ako umremo, javnost možda neće biti prevelika. " Zbog toga sam razmišljao o mnogim Lambertovim ranim intervjuima s Forbesom i Wall Street Journalom, aludirajući na tešku misiju vođenja početnog ozbiljnog izrađivača s većim ambicijama - neuspjeh nije opcija.

"U REDU. To je sigurno! " - viknuo je Shah, otresajući me iz ljubavi. Sigurno vezan uz lice stijene, ciljao sam na čvrstu stijenu samo metar ili dva s desne strane i uputio sam se na skok vjere. Propustio sam.

Neuspjeh nije opcija

Mislila sam da koristim svoj unutarnji glas, ali grupa je potvrdila da doista vičem "matiče ...". dok sam se spuštao prema rubu litice nakon što sam propustio svoj skok. Čizme su mi dotaknule zrak prije nego što sam konačno osjetila emocionalnu sigurnost i fizičku bol kad sam se pojasala ugrizla u moje manje regije. Moj pad je uhićen.

"U redu ste!" viknuo je Facon. „Dahnite! Dobro si! Samo se povuci! " Nažalost, imam neznatan slučaj onoga što penjači nazivaju "nogavica šivaćeg stroja", fenomen kada se noge počinju nekontrolirano tresti, bilo zato što paničarite ili vam pušta adrenalin. Bila sam oboje.

Žurio sam da zadobijem privid muškog bravada. Kad sam je gledao unazad, bacio sam kockice s bogom smrti i preživio; to ne bi trebao biti puki privid. Ruke su mi još uvijek radile. Iskoristivši ljubav prema bradi, postigao sam gore i izveo onu Misiju: ​​Nemogući "potez za penjanje Ethana Hunta" (ili se bar tako osjećao krvavo), i podigao moje tijelo prema gore silnom snagom volje i honed (nadao sam se) deltoide, tricepse i bicepse. Na kraju su mi noge pronašle stabilnu stijenu, a posljednje unce snage upotrijebio sam kako bih gurnuo dupe u položaj za penjanje.

Kad je Lambert 2002. godine preuzeo dužnost izvršnog direktora Jaeger-LeCoultre, u dobi od 32 godine, on je bio Richemontov najmlađi izvršni direktor ikad. Marka je u velikoj mjeri prepoznata po svojoj tada 71-godišnjoj ikoni, okretnom futroli Reverso, koja je činila većinu prodaje. Do trenutka kad je završio, istraživanje i razvoj bili su ispred i u središtu, a marka je dobila novu ikonu - Master Ultra Thin. 11 godina kasnije, Richemont ga je odredio za što se činilo da je to još jedna nemoguća misija - uzeti marku poznatu po dominiranju nad umirućom kategorijom luksuznih pisaćih instrumenata i preuređivati ​​je.

Nitko ga nikada nije pitao je li razvio slučaj "nogu šivaćeg stroja" kad je dobio zadatak, a većina gledateljske novinarske zajednice definitivno ga previše poštuje da bi ga pitali. Međutim, ako razmislite o tome, Montblanc je prerastao iz proizvođača automobila u autentični papir i kožne proizvode u svom repertoaru, osim radnji s uradom gdje je nebo granica. Da i ne spominjemo, to je ujedno i vodeća marka Richemont-a u pogledu e-trgovine.

Nakon nešto više od sat vremena na licu stijene, višestrukih posjekotina i ogrebotina, konačno smo stigli do Aiguille du Midi's Refuge des Cosmiques, kolibe koja nam je pružila ručak i predah od okoline koja nam je udahnula i zaprijetila da ćemo uzeti Naši životi. Na nadmorskoj visini od 3.613m, nad limenkama koksa i zajedničkom pladnju omleta i krumpira, moje misli okrenule su se Montblancovim malo vjerojatnim postignućima tijekom desetljeća. Odmah me iznenadilo koliko sam bio iscrpljen dok sam razmišljao ako summit u Mont Blanc ujutro nakon što je du Midi čak bio na kartama. Upravo smo trenirali nešto manje od 10 sati, u kombinaciji s našim neiskustvom i nedostatkom aklimatizacije na visinu, spoznajom da sam ugrizao više nego što sam mogao žvakati.

Niti jedan sastanak na vrhu nije Mont Blanc

12 godina kasnije, Montblancova zbirka Baština prikuplja kritično priznanje. Njegov stalni kalendar otvorio je put za kolekcionare satova s ​​visokim kompliciranim džepovima, što je bilo neviđeno prije nego što ga je Montblanc stvorio. O njegovom nominovanom kronografu Minerva nominiranom za GPHG govori se u istom dahu kao i neki voljeni dvostruki split split hronograf. Danas, u rukama muškaraca poput Davidea Cerratoa, nova garda gradi se na nasljeđu pionira i istraživača poput Horace-Bénédict de Saussure, utemeljitelja alpinizma, Jacquesa Balmata, svog planinskog vodiča (njihovi kipovi se nalaze u Chamonix-Mont -Blanc gradski trg), te korporativni čelnici poput Lamberta, krivotvorenje novih granica.

Uz oskudan trening i bez alpinističkog iskustva, Cerratova posljednja izjava za mene je prilična jer sam se mučio zbog brige o razmišljanju da bi čovjek mogao nadmašiti Mont Blanc za jedan dan. „Izazov za sedam samita savršena je metafora Montblanca koji urezava svoj put. Reinhold Messner nadahnjuje nas epskim mitom o talijanskom alpinizmu. Biti u stanju postići ekstremni planinski izazov savršena je metafora za Montblanc-ove vlastite izazove tijekom godina. Penjemo se padinama visoke horologije i stižemo tamo zahvaljujući iskustvu i dominaciji razvijenom u Minervi prije 160 godina. "